منتدى الاصدقاء (منتدى طلاب جامعة المنصورة)

منتدى كونة مجموعة من الاصدقاء واهميتة التعارف وتكوين الصداقات وزيادة الترابط بين الاصدقاء.
 
الرئيسيةالبوابةمكتبة الصورالتسجيلدخولشات المنتدى

شاطر | 
 

 داخلين تانيه بيولوجى يا نااااااااااااااااااااس ...

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
جنـــــــــــــــــــــه

avatar

عدد الرسائل : 839
العمر : 27
المزاج : تماااام
اسم الكلية : احسن كليه ف الدنيا.. كليه علوم
تاريخ التسجيل : 11/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: داخلين تانيه بيولوجى يا نااااااااااااااااااااس ...   الأحد 12 أكتوبر 2008 - 12:25

السلام عليكم

ياجماعه انا بجد مش عرفه اعمل ايه ؟؟؟؟
انا وصحباتى كتييييييير اوى اوى منهم خلاص كرهنا سنه تانيه ومش عارفين نعمل اى حاجه

ليييييييييييييييييييييييييه؟؟؟؟

هقولكو...ياجماعه اولا ..الدكاتره يعنى انا مش عرفه اقول ايه
يعنى مع احترامنا لكل الدكاتره بس لما يجيبوا دكتور بيطلع ف الروح ادامنا ...ده يبقى اسمه ايه؟؟؟
الدكتور من دول لا يقل سنه عن 85 سنه ..بيجى يشرح ينام ويخلى الدفعه كلها نايمه معاه
ولا صوت بيتسمع ولا كلام بيتكتب ولا حتى راضى يتحرك ع الاستاج علشان يصحصحنا معاه

نعمل ايييييييييييييييييييييييييييه بس .. ومش دكتور واحد لا ..ده حوالى 3 دكاتره بالمنظر ده ..
لدرجه ان شاب من الدفعه من كتر خنقته قال يادكتور انت مكانك مش هنا
انت مكانك ف التربه ......... بس طبعا بصوت يسمعنا احنا ميوصلش للدكتور ......

بجد حرااااااااااااااااام ..

وده بيعى طبيعى يعنى ...ادى انى مفيش محاضرات بتكتب ..مفيييييييييييييييييييييييييش خالص
تخيلوا دكتور بطريقه زى دى هنعمل معاه ايه ؟؟؟ والله ياجماعه انا وصحباتى
محاضراتنا لا تزيد عن 5 سطور بنعرف نترجمهم من الدكاتره 5 جمل ..محاضره 5 جمل ..لان الدكتور بقولكو بيودع اساسا
3محاضرات نبات ورا بعض مكتبناش فيهم غير 4 سطور


وبالنسبه للفيزيا ..optics .....
الدكتور بيشرح اول خمس دقايق بتفهم منه بعد كده متعرفش هوه بيتكلم عن ايه ....

خلاص بجد ولا انا ولا صحباتى عارفين نعمل اى حاجه ...بجد انا مضايقه جدا
اذاكر ازاى طيب ...مفيش حاجه تتذاكر ولا تتبيض ...

انا طولت عليكو اكيد.....بس انا خلاص لقيت انكو افضل واحسن ناس ممكن اشتكى ليكو
حتى لو مفيش ولا رد عليا .......بس حبيت افضفض شويه ..

_________________
معلش يا فلسطين

انا عربى ومش هرتاح
لا مسيحى ولا مسلم ولا باشا ولا فلاح
يرضوا بدم الصغير والكبير يا خساره راح

وصهاينه ف عيشه تانيه كله فاكر ده انتصار
خليكو صغيرين بلاش تعاندوا ف الكبار
والجزمه مش هتغلى وكل ده ف وش القرار
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
harry potter

avatar

عدد الرسائل : 2306
العمر : 29
المزاج : magic
اسم الكلية : العلوم
تاريخ التسجيل : 18/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: داخلين تانيه بيولوجى يا نااااااااااااااااااااس ...   الأحد 12 أكتوبر 2008 - 12:50

يا جنه فضفضى براحتك
وعادى الشعور بالخنقه ده امر طبيعى
والواحد كان لسه مخنوق امبارح برضه بسبب الجامعه بس
ده بقى شى طبيعى
ومعلومه ليكى
الفيزيا ما دامت معقده معاكى كده
شوفى ورق الدروس وبامانه مش هتخسرى حاجه
وحاولى تفهمى منه ولو فى جزئيه مش فاهمها اطلعى للدكتور
بس طبعا مش معاكى ورق الدرس وخليه يفهمهالك
وبصحى على اسئله امتحانت سابقه وشوفى ايه نظام الامتحان
اما بقى بالنسبه للدكاتره اللى بيودعوا فمعاكوا ربنااااااااااااااااا
ومتزهقيش من دلوقتى ده احنا عشنا فيها اربع سنين
وحاولى تاخدى الامور ببساطه
لان هتيجى فى اوقات الامتحان وهتلاقى الموضوع بسيط
وربنا يوفقك

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جنـــــــــــــــــــــه

avatar

عدد الرسائل : 839
العمر : 27
المزاج : تماااام
اسم الكلية : احسن كليه ف الدنيا.. كليه علوم
تاريخ التسجيل : 11/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: داخلين تانيه بيولوجى يا نااااااااااااااااااااس ...   الأحد 12 أكتوبر 2008 - 15:50

السلام عليكم

والله بجد فعلا الواحد مخنوق من الجامعه بسبب الموضوع ده بس غير كده الجامعه جميله
بس انت مخنوق من الجامعه ليه ...؟؟؟ انتوا مش خلصتوا ؟؟

عامه المشكله
ان الفيزيا خلاص اوكيه انا شايفه برضه ان ده الحل الوحيد اخد ورق

بس المشكله ف الدكاتره دول ..بجد مبيشرحوش خالص
فكده المحاضرات ضاعت مننا ..فكرنا ان احنا نجيب ورق ونعتمد عليه

بس كمان مفيش ورق بينزل دلوقت ....مش اقل من 3 او 4 اسابيع كمان والورق ينزل
يبقى احنا قاعدين من غير ولا محاضرات ولا ورق

طب نذاكر ازاى ؟؟؟ وخاصه ان احنا متحمسين وعوزين نبتدى المذاكره شويه ..
وبعدين طالما ان مفيش محاضرات بتتقال يبقى هنعتمد على الورق
وبرضه مقلناش حاجه ...بس المفروض ان اعتمادنا ع الورق ميكونش اعتماد كلى لان الدكاتره بيدوروا ع الورق يشوفوا الورق
مكتوب فيه ايه يجيبوا عكسه علشان يضايقونا

يعنى احنا دلوقتى مش لاقيين اى مصدر نذاكر منه بلا فخر .........
وانا مش عوزه اقعد كده لغايه لما يكون لسه عن الامتحان شهر ونلاقى نفسنا قلقانين ومتوترين ومش عرفين نعمل حاجه

يلا الله يسامحهم ..اقول ايه ربنا ع الظالم والمفترى ...
لو حد عنده حاجه ممكن نعملها ياريت يقولها لاننا بجد متضايقين ...

وبجد شكرا ليك يا هارى على الرد ...

_________________
معلش يا فلسطين

انا عربى ومش هرتاح
لا مسيحى ولا مسلم ولا باشا ولا فلاح
يرضوا بدم الصغير والكبير يا خساره راح

وصهاينه ف عيشه تانيه كله فاكر ده انتصار
خليكو صغيرين بلاش تعاندوا ف الكبار
والجزمه مش هتغلى وكل ده ف وش القرار
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
harry potter

avatar

عدد الرسائل : 2306
العمر : 29
المزاج : magic
اسم الكلية : العلوم
تاريخ التسجيل : 18/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: داخلين تانيه بيولوجى يا نااااااااااااااااااااس ...   الإثنين 13 أكتوبر 2008 - 11:12

يا جنه الجامعه دى داء ابتلينا بيه
اه الواحد خلص بس لاسف مش عايزه تسيبه
وشدى حيلك

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جنـــــــــــــــــــــه

avatar

عدد الرسائل : 839
العمر : 27
المزاج : تماااام
اسم الكلية : احسن كليه ف الدنيا.. كليه علوم
تاريخ التسجيل : 11/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: داخلين تانيه بيولوجى يا نااااااااااااااااااااس ...   الإثنين 13 أكتوبر 2008 - 11:53

اطمن يا محمود

ان شاء الله كله خير ...وكله هيبقى تمام
بس هيه شويه مشاكل ف الاول بس ...وبعد كده كله هيبقى تمام

وربنا يارب يكرمكم ويعزكم ونسمع عنكو كل خير

ياااااااااااااااااارب

_________________
معلش يا فلسطين

انا عربى ومش هرتاح
لا مسيحى ولا مسلم ولا باشا ولا فلاح
يرضوا بدم الصغير والكبير يا خساره راح

وصهاينه ف عيشه تانيه كله فاكر ده انتصار
خليكو صغيرين بلاش تعاندوا ف الكبار
والجزمه مش هتغلى وكل ده ف وش القرار
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Brave Heart

avatar

عدد الرسائل : 1111
العمر : 30
المزاج : Games & Films
تاريخ التسجيل : 08/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: داخلين تانيه بيولوجى يا نااااااااااااااااااااس ...   الإثنين 13 أكتوبر 2008 - 12:10

يا جنة بجد نصيحتي ليكي ولمحمود ولكل الأعضاء

الدعاء ثم الدعاء ثم الدعاء

بجد لو لما الواحد بيتمسك بالأدعية والأذكار الجميله دايما في كل محاضرة أو لما بيجي يذاكر وأي وقت بجد رينا بيهون عليه كتير وبيحس براحه نفسيه رهيبه وبتوفيق غير عادي

كلنا مرينا بالإحساس اللي مريتي بيه من خوف وقلق . عارف إنك بتمري بإحساس إنه مش عاجبك الدكاترة ولا المناهج وحاسه إن السنة كلها هتبقى صعبة وغير السنة اللي فاتت و حاجات كده . بس بجد كله بيهون في الأخر وبتعدي وبتلاقي المواضيع كلها بتتظبط لواحدها وطالما المشكله على الدفعه كلها خلاص هتعملي إيه يعني. على رأي المثل المساواه في الظلم عدل
شدي حيلك وبجد اللي بيحط هدف قدامه بيقدر يحققه مهما كان والله.

_________________



إن صمتي لا يعني جهلي بما يدور حولي ,,, ولكن ما يدور حولي لا يستحق كلامي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
جنـــــــــــــــــــــه

avatar

عدد الرسائل : 839
العمر : 27
المزاج : تماااام
اسم الكلية : احسن كليه ف الدنيا.. كليه علوم
تاريخ التسجيل : 11/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: داخلين تانيه بيولوجى يا نااااااااااااااااااااس ...   الثلاثاء 14 أكتوبر 2008 - 15:37

السلام عليكم

ان شاء الله ربنا يكرمنا ويوفقنا يارب

وفعلا زى ما انت قلت جايز بس شويه لخبطه حسناها ف الاول وبعد كده كله هيبقى تمام
وان شاء الله تسمعوا عننا كل خير
واحنا كمان نسمع عنكو كل خير ياااااااااارب

جزاكم ربى الجنه ع الرد ولو احتجت منكو اى حاجه اكيد هقولكوا باذن الله

_________________
معلش يا فلسطين

انا عربى ومش هرتاح
لا مسيحى ولا مسلم ولا باشا ولا فلاح
يرضوا بدم الصغير والكبير يا خساره راح

وصهاينه ف عيشه تانيه كله فاكر ده انتصار
خليكو صغيرين بلاش تعاندوا ف الكبار
والجزمه مش هتغلى وكل ده ف وش القرار
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
داخلين تانيه بيولوجى يا نااااااااااااااااااااس ...
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى الاصدقاء (منتدى طلاب جامعة المنصورة) :: القسم العام :: المنتدى العام-
انتقل الى: