منتدى الاصدقاء (منتدى طلاب جامعة المنصورة)

منتدى كونة مجموعة من الاصدقاء واهميتة التعارف وتكوين الصداقات وزيادة الترابط بين الاصدقاء.
 
الرئيسيةالبوابةمكتبة الصورالتسجيلدخولشات المنتدى

شاطر | 
 

 من ينام معك فى الفراش كل ليله

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
pinkish*white

avatar

عدد الرسائل : 1182
العمر : 22
المزاج : حسب المزاج
تاريخ التسجيل : 01/07/2008

مُساهمةموضوع: من ينام معك فى الفراش كل ليله   السبت 5 يوليو 2008 - 12:53

هل تعلم أن هناك كائن الغريب ينام معك كل ليلة و أنت لا تعلم .. شكله غريب جدا ..
هى حشرة تنام معك كل ليلة وتعيش في الفرش والبطانيات والمخدات ..
وأفضل طريقة للتخلص منها هي عرض الفراش في الشمس لأنها حساسة للضوء والشمس علما بأن هذا الكائن لا يتأثر بالغسيل ..
لله معجزة..... من جد سبحان الله من جد ولله في خلقه شؤون
واتركم مع الموضوع ...وان شاء الله يعجبكم
^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^
^^^^^^
^^^
^
النفض ثلاث مرات على الفراش قبل أن تنام
هذه سنه يهجرها كثير من الناس
والنفض على الفراش فيه إعجاز علمي
لقد أثبت العلماء والشيوخ الأفاضل أن الإنسان
حين ينام إلى فراشه يموت في جسم الإنسان
خلايا فتسقط على فراشه
وحينما يستيقظ الإنسان تبقى الخاليا موجوده في فراشه
وعندما ينام مره أخرى تسقط خلايا مره أخرى فتتأكسد هذه الخلايا فتدخل في جسم الإنسان فتسبب له أمراض والعياذ بالله
وهذه الخلايا لا ترى إلا بمجاهر ...
حاول الغربيون حل هذه المشكله فقاموا بغسل هذه الفرش بمواد منظفه لكن دون جدوى
استخدموا جميع المنظفات لكن لم تتحرك هذه الخلايا ..
فقام إحدى العلماء الغربيون بنفض هذه الخلايا بيده ثلاث مرات.. فإذا بالخلايا تختفي ..
ففرح هذا العالم أنه إكتشف كيف يزيل هذه الخلايا من الفراش ..
عن طريق نفض الفراش ثلاث مرات ...
فرد عليه رجل مسلم ....قال إن الرسول صلى الله عليه و آله وسلم قد قالها من قبل
( إذا أوى أحدكم إلى فراشه فلينفض فراشه بداخله إزاره فإنه لا يدري ماخلفه عليه)
لأن كثير من الناس يعتقد أنه ينفض فراشه ليبعد الحشرات عليها وهذا غير صحيح فالمسألة أكبر من مجرد حشرات..
فالله ورسوله الكريم لاينهنوك عن شئ الا اذا كان يضر بصحتك..
قال تعالى:
(ان الله كان بكم رحيما)
وقالى تعالي:
(وما ارسلناك الا رحمة للعالمين)
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
harry potter

avatar

عدد الرسائل : 2306
العمر : 29
المزاج : magic
اسم الكلية : العلوم
تاريخ التسجيل : 18/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: من ينام معك فى الفراش كل ليله   السبت 5 يوليو 2008 - 17:04

بجد معلومه جديده وكويسه
شكراااااااااااااااااااااااااااااا

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Brave Heart

avatar

عدد الرسائل : 1111
العمر : 30
المزاج : Games & Films
تاريخ التسجيل : 08/05/2008

مُساهمةموضوع: رد: من ينام معك فى الفراش كل ليله   السبت 5 يوليو 2008 - 19:20


شكرا على المعلومة القيمه فعلا . صدقت يا رسول الله (عليك أفضل الصلاة وأزكى التسليم )
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
hosam_fedodedo

avatar

عدد الرسائل : 608
العمر : 30
المزاج : aflam agnaby
تاريخ التسجيل : 25/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: من ينام معك فى الفراش كل ليله   الأحد 6 يوليو 2008 - 0:26




و انا اقول لية كل ما انام عند الشهاوي



ارجع مليان حبوب و اهرش طول الليل



اتارية مش بينفض السرير ولا بيطلع المرتبة في الشمس



ليييية كدة يا شهاوي



ولا عشان اخدت عليهم يعني و احنا ذنبنا اية بس





_________________


fedodedo






الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://killer-hosam.hi5.com
Admin
Admin


عدد الرسائل : 750
العمر : 29
المزاج : دماغ عالية
اسم الكلية : كلية العلوم
تاريخ التسجيل : 18/03/2008

مُساهمةموضوع: رد: من ينام معك فى الفراش كل ليله   الأحد 6 يوليو 2008 - 2:58

هعملك اية يا حسااااااااااام مش بدل ما تنام فى الشارع
احكموا يا جماعة
ينام عندى وعايزنى انفضله السرير كمان لية ايدك اتقطعت
الحق عليا انى بلمك من الكلاب الضاله اللى فى الشارع
صحيح المثل اللى بيقول
((اذا انت اكرمت اللئيم تمرد))
بعد كدة تنام فى الشارع زى الاول وخلى الكلااااااااااب بقى عرفهم الكلااااااااااب الضاله تكلك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://asdeka.montadalhilal.com
harry potter

avatar

عدد الرسائل : 2306
العمر : 29
المزاج : magic
اسم الكلية : العلوم
تاريخ التسجيل : 18/04/2008

مُساهمةموضوع: رد: من ينام معك فى الفراش كل ليله   الأحد 6 يوليو 2008 - 5:04

خلاص يا رجاله وبلاش تغلطوا فى بعض
يا حسام نام عند الشهاوى بس هات سريرك معاك بعد كده
ولو عايز تشرفنى بالموضوع ده انتا تامر

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
من ينام معك فى الفراش كل ليله
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى الاصدقاء (منتدى طلاب جامعة المنصورة) :: القسم العام :: المنتدى العام-
انتقل الى: